Kennelhosta

Nu mår vi bra. Har inte hostat på några dar och sjuka var dom ju aldrig. Vaccinet gör väl sin nytta men tydligt är att dom kan få det ändå. Så nu har vi provat på det. I dag gick vi en lite längre, inte lång, prommis och det tyckte dom var skönt.

Just nu ligger dom och sover efter prommisen men annars är det inte en lugn stund. Dom har börjat härja som bara den. Kampar med allt som går att dra i. Det är kul att se Malco, hur fint har kampar med henne. Inget ryck och slit där inte, håller mest emot. När vi kampar så sliter han nästan axlarna ur led.

Jag tränar inkallning med Cleia när vi är ute och går och det fungerar kanonbra, fast Malco är med. Jag försöker alltid få valparna mer intresserade av mig även om vi är ute alla tre. Det har alltid fungerat bra.  Jag går ut med Cleia själv också och vi klickertränar lite. Hon är skitkul att jobba med.

Nu måste jag börja konditionsträna Malco igen om ett tag. Sjutton vilken färskvara det är. Jag tycker att musklerna på låren har minskat på den här tiden men det är kanske inbillning. Men det går fort att tappa.

Det ska bli skönt att komma tillbaka till det normala. Ja, riktigt normalt är det inte. Husse ligger med 40gr feber. Undrar om det är influensan? Bara vänta och se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Mallarna

Mattes mallar




RSS 2.0